Mitt uppe i min reseskildring …

Expressen, 150501

http://www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/mona-sahlin-ungar-leker-is-pa-forskolan/

Har tydligen missat detta och råkade få syn på det av en slump. Är det äkta eller ett 1:a maj-skämt (Maj maj måne, jag kan lura dig till Skåne …). Börjar tanten inse konsekvenserna av sitt vurmande för den radikala delen av Islam, vilket hon bl.a. gjorde genom att bära en kvinnoförtryckssymbol? Det är kanske inte lika roligt längre, när det inte går att missa att det finns direkt utanför förstukvisten …?

Jag hade med foto med lite komiskt motiv med från Rhodos, som jag lade ut i del 5:

20150509_212330H

Isis är en egyptisk och grek-romersk gudinna. Ordet återfinns även i grekiskan [Ίσης] och betyder ‘lika‘.

Ägyptischer_Maler_um_1360_v._Chr._001

Modersgudinnan Isis [Foto: Wikipedia]
Det här inlägget postades i Politik, Religion, Samhälle. Bokmärk permalänken.