WUWT: Om hur kommersiella intressen försöker utnyttja klimathotsbluffen

Ett företag i USA försöker sälja garanterat kolfritt socker (sic). Med grundskolekunskaper bör man inse problemet …
(Socker utan kol = vatten …, jmf. m. fotosyntesen …) Vi har liknande problem med företag i Sverige, som försöker rida på samma bluff, t.ex ”klimatsmarta” produkter. (Ex. Kungsörnen och Preem, vänligen lägg fram bevis för era påståenden! Att hänvisa till någon politisk organisation med agenda och skrivbordsproduker som ”bevis” duger inte …)

Claim: Consumers care about carbon footprint

Annonser
Det här inlägget postades i Bluffande företag, Handel, Internationellt, Klimatbluffen, Mat, Naturvetenskap, Politik, Religion, Utbildning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till WUWT: Om hur kommersiella intressen försöker utnyttja klimathotsbluffen

Åsikt:

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s