Tillbaka till kylan … [Del 2]

Vid hotellet, så fick jag mycket snabbt fick jag ta hand om denna familj:

IMG_3997H

Trevlig familj som jag döpte till ”Gumman” och hennes barn (fr. vänster t. höger) ”Tuffing”, ”Gosse”, ”Apati” och ”Fegis”, där namnen på de små representerar deras personligheter. De är här sex veckor gamla. Lite tråkigheter här. I slutet av min första vecka, så dök det upp en engelsk kvinna, som var intresserad av en av de små, under förutsättning att det var en hankatt. Anade att allt inte stod rätt till, så jag frågade en av ägarna till hotellet/baren om henne, om hon hade tänkt att ta med kattungen till England. Nej, för hon jobbade i Faliraki som hårfrisörska sedan ett antal år och att hon var ok. Detta visade sig inte helt stämma. Att hon bodde och jobbade på orten, ja, men inte resten.

Hon skulle återkomma dagen efter och dök upp när ingen av ägarna var närvarande. Med sig hade hon en bekant (?) ur lokalbefolkningen. Kände mig tvingad att fråga om hon visste vad hon gjorde, då ungarna inte bör separeras ifrån modern tidigare än att de är tolv veckor gamla. Först då är de tillräckligt självständiga och ett tydligt tecken på detta är att mamman börjar att stöta bort dom. Inga problem tyckte hon. De hade testat med att ge dom fisk dagen innan och de åt. Jo, svarade jag, de är tillräckligt gamla för att testa fast föda, men är fortfarande beroende av mjölken från mamman var annan till var tredje timme, samt nödvändig fostran. Ungefär där märkte jag att hon stängde av och slutade att lyssna … I Sydeuropa är katterna mer beroende av att ha lärt sig att jaga, än hemma i Sverige. Vem lär dom detta? Jo, mamman … Kvinnan mutade mamman med torrfoder och stack iväg med ”Gosse” och ”Apati” … Sedan hade vi några dagar, där mamman sprang runt skrikande letandes efter de saknande … (Hjärtskärande skrik …)

Någon dag senare ser jag kvinnan ute festandes och fick höra att detta var ”standard” för henne. Så mycket intresserad av att ta hand om kattungarna … Snarare att visa sig ”hipp” inför sina kunder, då speciellt om dessa återfinns bland ”jetsetarna” … Vet att det är periodvis populärt bland denna kategori av ”folk” med ”väskhundar” och någon gång in i mellan även med kattungar … Om hon var ute på kvällarna och festar, vem matar, fostrar och tar hand om ungarna då …???

Det här inlägget postades i Kost, Mat, Medicinskt, Naturvetenskap, Samhälle. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tillbaka till kylan … [Del 2]

  1. Ping: Tillbaka till kylan … [Del 3] | SasjaL

Kommentarsfältet är stängt.