Aftonbladet: Hemligheten bakom tifosuccén …

Ja, men var det egentligen en succé …?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article20639080.ab

Som reporter på Sportbladet har jag under flera år försökt skriva om ämnet, framförallt inför Stockholmsderbyn, men har mötts av motstånd. I bästa fall har vi kunnat göra en artikel av typen ”Supportarna lovar spektakulärt tifo” men oftast har det varit locket på från alla inblandade.I det här fallet har jag fått följa med Sofia tifo med tre förbehåll:
I) Ingenting publiceras förrän efter matchen
II) Samtliga personer är anonyma
III) Ingen person kan identifieras på bild

(min fetstil)

Ok … Punkt 2 och 3 – så seriöst var det … En genuin supporter har inga problem med detta!

http://webdesign1.ubg.nu/old13/wille/html/Untitled-5%20tiffo.html

Efter att ha tittat igenom dessa bilder ifrån Stockholmsderbyt, så kan jag kan jag konstatera följande:

  • Pyroteknik … Har dom tillstånd för detta? [ret] Varför löser de inte detta problem?
  • Maskerade personer? Varför? Terrorister? Skäms de för lagets prestationer? [ret] Det är aldrig frågan om supportrar oavsett …!!!
  • Noterar att de drar en färgglad presenning över eländet … 😆
  • Komisk avslutning på sidan; bild ifrån Apberget på Skansen samt texten ”Djurgårdens IF vi är bäst i stan!” – Jo, ”tjena mittbena”! Efter förlusten (2-1) mot lokala nykomlingarna i Allsvenskan – Hammarby IF …? 😈
Det här inlägget postades i Idrott/Sport. Bokmärk permalänken.