Norah4You: ”Jag har en plan” – Jönssonligan i Löfvéntappning

Kommentar på annat håll …


norah4you.wordpress.com/2014/11/08/jag-har-en-plan-jonssonligan-i-lofventappning/#comment-14629

Statsministern diskuterade …
– Är denna cirkusdirektör redan inne på samma spår som en av hans företrädare? Han går snabbt fram i ”karriären” …

Den jag tänker på är en av svensk politiks största katastrofer: Göran Persson (s). Han som fjäskade för sin brittiske motsvarighet Tony Blair och dom tillsammans för högerpolitikern/republikanen George W. Bush … (Varför?)

Han är även inne på det spår som innebär att Sverige skall agera ett internationellt ”föredöme”, på de svenska skattebetalarnas bekostnad (höll på att skriva befolkning, men alla här betalar inte skatt av olika skäl och insåg just att en bidragande del i en ökande antal nysvenskar som släpps in på vaga och/eller felaktiga grunder …)


norah4you.wordpress.com/2014/11/08/jag-har-en-plan-jonssonligan-i-lofventappning/#comment-14630

UPPDATERING: Ser att min dyslexi var ”vaken” och att min egna korrekturläsning inte var på topp …

Sista meningen inom parentesen skall vara: ”höll på att skriva befolkning, men alla här betalar inte skatt av olika skäl och insåg just att en bidragande del i en ökande arbetslöshet beror på ett antal nysvenskar som släpps in på vaga och/eller felaktiga grunder …


norah4you.wordpress.com/2014/11/08/jag-har-en-plan-jonssonligan-i-lofventappning/#comment-14632

UPPDATERING 2: Som enda land som accepterar ”papperslösa” …

O.T. Såg att i torsdags och fredags, så gick ”tiggarna” hem tidigare. Förstår dom, skulle inte heller vilja sitta ute vid strax över 0°C och isiga vindar …

Det här inlägget postades i Externa blogkommentarer, Politik. Bokmärk permalänken.