Trafikinformation

Något jag snart tänkt att skriva om, är om trafiken och allt som berör detta. På vägen hem ifrån jobbet, för knappt en timme sedan, fick jag ett uppslag att skriva om.

I närheten av där jag bor på angränsande stadsdel, så ligger det en bensinmack som jag passerar till och från stan, jobbet osv. När jag nu passerade, så observerade jag en personbil som var i rörelse på väg ifrån macken, eventuellt hotellet bortanför. I.o.m. att det var mörkt ute, så var det lätt att uppfatta i backspegeln när fordonet kom fram till stoppskylten, för att sedan köra rätt ut, utan att stanna …

Min direkta tanke var: ”Stopplikten gäller även när det är mörkt …

Om ‘Farbror Blå” bevittnat detta, så är det ”lappen bye bye!


Uppdatering (lite senare):tomt

B2-1T14-1

Det här inlägget postades i Juridik, Trafiken. Bokmärk permalänken.